Zadzwoń do nas (+48) 781 006 800 lub napisz: kontakt@whitecom.com.pl


Szukasz oferty dla siebie?
Kierownik projektu
rozwin
Szukasz szkolenia?
Kierownik projektu
rozwin

Najbliższe szkolenia

Obecnie znajdujesz się w:

Szkolenia


Informacje o firmie

Jesteśmy firmą koncentrującą się na specyficznych potrzebach naszych klientów. Naszym priorytetem jest wybór jak najlepszych rozwiązań zapewniających podniesienie efektywności działania organizacji klienta, dlatego poświęcamy dużo czasu na zapoznania się ze specyfiką klienta i jego oczekiwaniami. Ważne jest dla nas nie tylko zadowolenie klienta, ale przede wszystkim zmiany, jakie przyniesie mu współpraca z nami.

Więcej informacji

 

Lista szkoleń

Analiza Biznesowa, Analiza Potrzeb, Analiza Wymagań

 

Cel szkolenia:   

  • Skuteczna analiza potrzeb i modelowanie wymagań 

Zakres materiału:

  • Podstawy komunikacji na styku wykonawca – strona biznesowa
  • Prowadzenie efektywnych spotkań analitycznych
  • Zbieranie i analiza wymagań
  • Zagadnienia modelowania procesowego
  • Zagadnienia modelowania wizualnego
  • Podstawowe zagadnienia projektowe

Odbiorca:

  • Pracownicy biznesowi definiujący wymagania
  • Analitycy odpowiedzialni za modelowanie wymagań i kontakty z nietechnicznymi użytkownikami

Korzyści:

  • Znacząca poprawa zrozumienia potrzeb klienta wewnętrznego
  • Zmniejszenie ilości konfliktów i nieporozumień na styku wykonawca-użytkownicy

Metoda szkolenia:

  • Wykład z ćwiczeniami praktycznymi.
  • Ćwiczenia oparte zostały na cyklu Kolba, z rozszerzoną częścią analityczną i budowania teorii działania.

 

Program szkolenia:

Moduł 1

  • Wprowadzenie do analizy potrzeb
  • Kto definiuje wymagania? I po co?
  • Jakie są główne przyczyny porażek projektów i jaki ma to związek z wymaganiami?
  • UML, BMPN – dlaczego notacja jest ważna?
  • Zrozumienie potrzeb użytkownika a sukces projektu

Moduł 2

  • Komunikacja na styku wykonawca – strona biznesowa
  • Metaprogramy i ramy komunikacyjne
  • Proces uczenia się i nawyki a komunikacja
  • Jak wykonawca a jak strona biznesowa postrzega rzeczywistość?

Moduł 3

  • Obrazy czy dokumenty?
  • Podstawy modelowania wizualnego
  • Podstawy Design Thinking
  • Metajęzyk i Metakomunikat – czyli jak precyzyjnie opisywać rzeczywistość
  • Kluczowe błędy przy analizie potrzeb

Moduł 4

  • Przypadki użycia
  • Role
  • Analiza scenariuszowa
  • Jak przełożyć język biznesowy na wymagania projektowe?
  • Wybrane wzorce analityczne

Moduł 5

  • Podstawy modelowania procesowego
  • Interesariusze
  • Rozróżnienie projektu i procesu i usługi
  • Po co modelujemy procesy?
  • Modelowanie procesów w notacji BPMN

Moduł 6

  • Czym jest modelowanie usługowe
  • Świat złożony z komponentów
  • Podstawy architektury systemów IT a definiowanie wymagań
  • Modelowanie interface’ów
  • Prototypowanie

Moduł 7

  • Zachcianki czy wymagania?
  • Priorytetyzacja MocSoW
  • Wymagania biznesowe a wymagania systemowe
  • Ograniczenia
  • Co chcemy osiągnąć przez realizację konkretnego wymagania?
  • DoD – czyli co ma być wynikiem działania systemu

Moduł 8

  • Warsztaty końcowe
  • Podsumowanie

 

Czas trwania: 2 dni

Cena: 2 200 PLN netto od osoby (+23% VAT) 

Zapytaj o szczegóły szkolenia@whitecom.com.pl

Zapisz się na szkolenie

PMI®, PMP®, CAPM®, PMI-ACP®, PgMP®, PfMP®, PMI-RMP®, PMBOK® Guide are registered marks of the Project Management Institute, Inc.
PMI® Registered Education Provider logo is registered mark of the Project Management Institute, Inc.

© by WHITECOM Project Experience
Projekt i wykonanie: BProg