Jesteśmy firmą koncentrującą się na specyficznych potrzebach naszych klientów. Naszym priorytetem jest wybór jak najlepszych rozwiązań zapewniających podniesienie efektywności działania organizacji klienta.
Firma WHITECOM Sp. z o. o. korzysta z Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju 2.0.
WiÄ™cej informacjiW WHITECOM Project Experience stykamy siÄ™ na wiele sposobów z projektami realizowanymi w różnych organizacjach i różnych branżach. Dowiadujemy siÄ™ o nich od uczestników naszych szkoleÅ„, poznajemy je realizujÄ…c usÅ‚ugi doradcze oraz audyty. Mamy okazjÄ™ obserwować je w kontekÅ›cie wdrażanych przez nas systemów wspomagajÄ…cych zarzÄ…dzanie projektami. Co ważne, mamy możliwość doÅ›wiadczania tych projektów nie tylko z perspektywy osób, które nimi zarzÄ…dzajÄ…, ale również z punktu widzenia innych ról: analityków zajmujÄ…cych siÄ™ zbieraniem i dokumentowaniem wymagaÅ„, jednostek odpowiedzialnych za zarzÄ…dzanie portfelami projektów, organizacyjnych biur zarzÄ…dzania projektami, kierowników liniowych, czy kierownictwa wyższego szczebla. Z tak różnorodnych kontaktów z projektami wynika jednoznacznie, że jednym z najwiÄ™kszych wyzwaÅ„, z którymi muszÄ… siÄ™ one mierzyć, jest skuteczne zarzÄ…dzanie zmianami. JednoczeÅ›nie, temat ten należy do tych, które wzbudzajÄ… najwiÄ™cej emocji, czemu trudno siÄ™ dziwić, majÄ…c Å›wiadomość, w jak dużym stopniu decyduje on o sukcesie lub porażce projektu. Niesprawny system zarzÄ…dzania zmianami stanowi przecież jednÄ… z gÅ‚ównych źródÅ‚owych przyczyn wszelkich możliwych perturbacji. NawarstwiajÄ…ce siÄ™ opóźnienia, przekraczane budżety, rozrost zakresu, przeciążenie zasobów, problemy z odbiorami, problemy jakoÅ›ciowe, konflikty i napiÄ™cia w relacjach z interesariuszami… To tylko niektóre z możliwych konsekwencji.
ProponujÄ…c to szkolenie chcemy doprowadzić do spotkania siÄ™ w jednym miejscu najważniejszych ról zajmujÄ…cych siÄ™ różnymi aspektami zarzÄ…dzania projektami i wzajemnego zrozumienia odmiennych perspektyw postrzegania tematu zarzÄ…dzania zmianami w projektach. Naszym celem jest zdiagnozowanie czynników utrudniajÄ…cych zarzÄ…dzanie zmianami i zidentyfikowanie gÅ‚ównych problemów w tym obszarze. JednoczeÅ›nie zaproponujemy rozwiÄ…zania i dobre praktyki, które umożliwiÄ… uporzÄ…dkowanie i usprawnienie procesów skÅ‚adajÄ…cych siÄ™ na ten obszar, a także doprecyzowanie roli i znaczenia analityka biznesowego, kierownika projektu oraz PMO w tych procesach. Omówimy narzÄ™dzia i kluczowe komponenty skutecznego systemu zarzÄ…dzania zmianami w projekcie, pozwalajÄ…ce zwiÄ™kszać wartość dla organizacji generowanÄ… w projektach poprzez skuteczniejsze opisywanie i zgÅ‚aszanie zmian, trafniejsze szacowanie ich skutków i konsekwencji oraz okreÅ›lanie priorytetów zmian, a także bardziej Å›wiadome podejmowanie decyzji o akceptacji lub odrzuceniu zmian. Warsztatowa formuÅ‚a szkolenia pozwala dostosować jÄ… do specyfiki projektów oraz organizacji, z których pochodzÄ… uczestnicy. Szczególnie zależy nam na tym, żeby mogli oni możliwie najszybciej wdrożyć w swoich projektach wypracowane w trakcie trwania szkolenia rezultaty.
Grupa docelowa/uczestnicy szkolenia
Warsztat adresowany jest do analityków biznesowych, kierowników projektu, czÅ‚onków zespoÅ‚ów kierujÄ…cych projektem i wspierajÄ…cych funkcje zarzÄ…dcze zwiÄ…zane z zespoÅ‚ami projektowymi, czÅ‚onków PMO, sponsorów i czÅ‚onków komitetów sterujÄ…cych w projektach, a także różnych interesariuszy którzy mogÄ… być źródÅ‚em zmian w projektach, w szczególnoÅ›ci użytkowników produktów powstajÄ…cych w projektach. Zakres tematyczny szkolenia oraz umiejÄ™tnoÅ›ci i wiedza, jakie można uzyskać w ramach szkolenia znajdujÄ… zastosowanie w ramach każdej metodyki czy standardu zarzÄ…dzania projektami.
Program szkolenia
Wprowadzenie do szkolenia
Studium przypadku: Zmiany w projekcie. Studium przypadku, od którego rozpoczynamy szkolenie to bardzo typowa historia. Prawdopodobnie każdy z uczestników mógÅ‚by opowiedzieć przynajmniej kilka podobnych przykÅ‚adów z wÅ‚asnego doÅ›wiadczenia. Znakomita wiÄ™kszość projektów prÄ™dzej, czy później zaczyna doÅ›wiadczać dolegliwoÅ›ci, która doczekaÅ‚a siÄ™ wÅ‚asnej nazwy w terminologii zarzÄ…dzania projektami. Scope creep, czyli rozrost zakresu pojawia siÄ™ w projektach dużych i maÅ‚ych, zÅ‚ożonych i prostych, pionierskich i rutynowych, realizowanych wÅ‚asnymi zasobami organizacji i zlecanych zewnÄ™trznym wykonawcom. Dyskusja na temat tego zjawiska pozwoli nam zdefiniować ramy tematyczne dla caÅ‚ego szkolenia, oraz zebrać zagadnienia, które w szczególny sposób interesujÄ… uczestników szkolenia.
Dobre praktyki zarzÄ…dzania zmianami
Zmiany w zakresie projektu
Zmiany dotyczÄ…ce innych parametrów projektu
Zmiany dotyczące założeń biznesowych i makroekonomicznych
Uwzględnienie powiązań z innymi projektami
Podsumowanie
Dodatkowe informacje
UdziaÅ‚ w szkoleniu pozwala na uzyskanie 14 PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest nastÄ™pujÄ…ca: Technical Project Management – 7, Leadership – 5, Business & Strategic skills – 2.
Czas trwania: 2 dni
Cena: 2 300 PLN netto od osoby (+23% VAT)
Zapisz się na szkoleniePMI®, PMP®, CAPM®, PMI-ACP®, PgMP®, PfMP®, PMI-RMP®, PMBOK® Guide are registered marks of the Project Management Institute, Inc.
PMI® Registered Education Provider logo is registered mark of the Project Management Institute, Inc.