PMO - Project Management Office: rola, zadania, budowa
Twoja organizacja buduje, lub zaczyna budować Biuro Projektów (PMO Project Management Office)? Poszukujecie wiedzy, doÅ›wiadczeÅ„ praktycznych i inspiracji? Szukacie doÅ›wiadczonych ekspertów w tym obszarze? Doskonale trafiÅ‚eÅ›! ProwadzÄ…cy z wieloletnim doÅ›wiadczeniem, różni uczestnicy walczÄ…cy z podobnymi problemami to odpowiednie forum zdobycia i wymiany doÅ›wiadczeÅ„, nie do zdobycia innymi metodami.
W Å›wiecie zarzÄ…dzania projektami, jak również w wielu różnego typu organizacjach coraz częściej sÅ‚ychać o Biurze ZarzÄ…dzania Projektami (ang. PMO - Project Management Office). Organizacje coraz częściej tworzÄ… takÄ… jednostkÄ™ w ramach swoich struktur, dostÄ™pne jest oprogramowanie wspierajÄ…ce funkcjonowanie PMO, hasÅ‚o "PMO" staje siÄ™ coraz bardziej modne. Szkolenie przedstawia podstawowe role i funkcje PMO, taktyczne i strategiczne PMO, oraz zasady wdrożenia PMO w firmie.
Profil uczestnika:
- Kadra kierownicza doskonalÄ…ca swoje organizacje i dążąca do powodzenia biznesowego na drodze wprowadzenia organizacji projektowej: Kadra kierownicza wyższego i Å›redniego szczebla odpowiedzialna za inicjowanie i nadzór nad projektami i portfelem projektów
- Kadra kierownicza budujÄ…ca PMO (Project Management Office)
- Dyrektorzy odpowiedzialni za portfel projektów firmy, wzglÄ™dnie za programy projektów realizowane w firmie.
- Pracownicy i menedżerowie PMO zainteresowani rozwojem istniejÄ…cego Biura Projektów
Cele szkolenia:
- Przedstawienie kompleksowego podejścia do zarządzania projektami w organizacji
- Poznanie zasad organizacji i zarzÄ…dzania biurem projektów (PMO - Project Management Office)
- Poznanie roli Biura projektów w celu nabycia umiejÄ™tnoÅ›ci wyboru zakresu usÅ‚ug, które powinny być Å›wiadczone w organizacji przez PMO
- Poznanie technik i narzÄ™dzi monitorowania projektów w organizacji
- Rozpoznanie problemów i wyzwaÅ„ zwiÄ…zanych z wdrożeniem biura projektów w organizacjach
Program szkolenia:
Biznesowe znaczenie projektów w firmie i co z tego wynika
- Projekty jako narzędzie realizacji strategii firmy
- Projekt, program, portfel projektów oraz zarzÄ…dzanie projektem, programem i portfelem projektów - podobieÅ„stwa i różnice
- Słabości aktualnej praktyki zarządzania projektami w firmach
- RozwiÄ…zanie docelowe: system zarzÄ…dzania projektami w firmie
Project Management Office (PMO) - typy i funkcje
- Dlaczego budowane i wdrażane jest PMO
- Podstawowe rodzaje PMO - Project Office a Project Management Office
- Miejsce PMO w strukturze organizacyjnej firmy
- Typologia i funkcje PMO -Taktyczne i strategiczne PMO
- Taktyczne PMO: centrum kompetencyjne zarzÄ…dzania projektami
- PMO: monitorowanie projektów
- Strategiczne PMO: zadania i organizacja
- PMO w praktyce - wyniki projektu badawczego PMI®
PMO jako centrum kompetencyjne zarzÄ…dzania projektami
- Metodyka zarzÄ…dzania projektem - wspólny jÄ™zyk projektowy w organizacji
- Dostępne metodyki zarządzania projektem
- Najlepsze praktyki z dostępnych metodyk zarządzania projektem
- Tworzenie i wdrażanie firmowej metodyki zarządzania projektem
- Rozwój kierowników projektów
- Typy kierowników projektów
- Rozwijanie kompetencji kierowników projektów
- Wsparcie kierowników projektów przez PMO
- Certyfikacja kierowników projektów
- Integracja PMO z innymi obszarami organizacji
- Kontekst organizacyjny PMO
- Interesariusze PMO wewnÄ…trz organizacji i ich analiza:
- Obszar strategii
- Obszar finansów
- Obszar bieżących działań biznesowych
- Inni interesariusze PMO
- Dobre praktyki integracji PMO z innymi obszarami organizacji
- Baza wiedzy o projektach w PMO
PMO w procesie raportowania i monitorowania projektów
- WspóÅ‚praca z udziaÅ‚owcami procesu raportowania projektów
- Dobre praktyki i zasady budowy i funkcjonowania systemu raportowania
- Zapewnienie jakoÅ›ci danych w procesie raportowania projektów
- Dane i wskaźniki monitorowania statusu projektów - jak je wybierać, aby zachować umiar
PMO w procesie zarzÄ…dzania zbiorem projektów organizacji
- Kategoryzacja i inwentaryzacja projektów - rejestr projektów organizacji
- Centralne zarzÄ…dzanie zasobami projektowymi na poziomie PMO
- Monitorowanie i wspieranie projektów przez PMO
- Priorytetyzacja projektów
- Rola PMO w zarzÄ…dzaniu portfelem projektów
Budowa i rozwój funkcjonujÄ…cego PMO
- Organizacja PMO
- Budowa PMO: fundamenty, filary, kondygnacje i dach
- Wdrażanie PMO jako proces zmian organizacyjnych: rola niedźwiedzia, lwów i orÅ‚a podczas budowania PMO
- DoÅ›wiadczenia praktyczne budowy PMO: przykÅ‚ady dwóch firm oraz lekcje można z nich wyciÄ…gnąć
- Podejście do wdrożenia PMO w organizacji: co robić a czego należy unikać?
Metody szkoleniowe:
- Szkolenie prowadzone jest metodami aktywnymi i interaktywnymi:
- WykÅ‚ad - prezentacja poszczególnych punktów programu
- Ćwiczenia w grupach dotyczące omawianych zagadnień PMO
- Doświadczenia praktyczne prowadzących
- Inspirujące dyskusje i wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.
UdziaÅ‚ w szkoleniu pozwala na uzyskanie 14 PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest nastÄ™pujÄ…ca: Technical Project Management – 6, Leadership – 2, Business & Strategic sklls – 6.
Czas trwania: 2 dni
Cena: 2 800 PLN netto od osoby (+23% VAT)
Przy jednoczesnym zgÅ‚oszeniu 2 i wiÄ™cej osób indywidualnie ustalamy rabat.
Zapisz siÄ™ na szkolenie